22 Nisan 2015 Çarşamba

LECCE PEN ANTİBAKTERİYEL TÜKENMEZ KALEM

LECCE PEN ANTİBAKTERİYEL TÜKENMEZ KALEM




Merhaba, bloğumda değişik kalemler tanıtmayı seviyorum ve yine değişik özellikte bir tükenmez kalem ile karşınızdayım. Lecce pen’in daha önce yolladığı kalemlerden bahsetmiştim. Bu kalemler içinde 3 tanesi antibakteriyel özellikte ve nasıl olduğunu biraz anlatmaya çalışacağım.
Sorumlu bir şirket niteliği gösteren Lecce pen, geri dönüşümlü kalemlerin yanı sıra sağlığımızı da düşünerek antibakteriyel tükenmez kalem üretmeyi başarmış. Antibakteriyel kalemlerin özellikle kamu alanlarında kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Hastaneler, eczaneler, klinikler gibi hijyenin önemli olduğu alanlarda kullanılması düşünülebilir. En son Ankara Adliyesi’nde dilekçe yazmak için bırakılan tükenmez kalemleri kullanmak yerine gidip kırtasiyeden tükenmez kalem aldığımı hatırlıyorum. Günde yüzlerce kişinin kullandığı bir kalemi kullanılmak çok sağlıklı gözükmemişti. İddia bayilerinde de aynı durum söz konusu, çok oynamasam da oynayacağım zaman evde kupon doldurmayı tercih ediyorum.


Biraz araştırma sonucunda bu antibakteriyel tükenmez kalemlerin nasıl yapıldığına dair biraz bilgim oluştu. Öncelikle kullanılan materyala biostatik adı verilmiş. Biostatik malzeme geleneksel plastik ile mikro organizmaları inhibe eden antibakteriyel bir madde ile birleştirilmesi ile oluşturulmuş.
Lecce pen, ‘’Bu madde ne kadar başarılı? Nelere dayanarak bu kalemin antibakteriyel olduğu sonucuna varmalıyız?’’ gibi sorulara yanıt olarak tükenmez kalemleri teste tabi tutmuş. Firma ürünlerini bağımsız bir firma olan ASTM’nin 2149 standartlarına göre test ettirmiş ve %99.99 bakterilerin öldüğü sonucunu ispatlamış. ASTM’yi de (American Society for Testing Materials) kısaca tanıtayım. Bu standartlar Amerika kaynaklı bir standart kuruluşu aynı bizim TSE standartlarımız gibi, ben daha önce ASTM standartlarını staj yaptığım inşaat firmasında karşılaşmıştım.
Son olarak kalemlerin kullanımları hakkında bilgi vereyim. Kalemler değişik gövde renklerinde, mürekebi siyah veya mavi olarak iki seçenekte. Twisty Safe Touch modeli çevirmeli mekanizmaya, Golf Safe Touch modeli ise tepeden basmalı mekanizmaya sahip. Golf safe touch modelinde refill (tükenmez kalem kartuşu) olarak ayrıca Jel seçeneği bulunmakta.

Araştırmalarımda ingilizce kaynaklardan yararlandım, daha fazla bilgi almak isterseniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder