10 Temmuz 2015 Cuma

FABER CASTELL TK FİNE 9717 VERSATİL KALEM

FABER CASTELL TK FİNE 9717 VERSATİL KALEM


Faber Castell Tk Fine 9717


Merhaba geçenlerde versatil kalem olarak Pilot Shaker kalemi yazmıştım. Pilot Shaker kalem yalnızca 0.5 olarak üretiliyor ve maalesef yıllardır 0.7 uçlusunu üretmediler. Bu yüzden 0.7 uçlu olarak başka bir kalem, Faber Castell Tk Fine 9717’yi kullanıyorum. Hem dayanıklı kaliteli ve diğer dengi kalemlere göre fiyatı da uygun.
Faber Castell TK 9717 koyu yeşil renkte bir gövdeye ve krom kaplı klips ve uç başlığına sahip. Krom kaplamalar ilk günlerde çok güzel parlıyor zamanla kullandıkça o parlaklıktan eser kalmıyor. Adel kalemin uç kısmının içeriye girdiğini yazmış, benim kalemimde böyle bir şey yok. Belki yeni modellerinde olabilir, almadan önce bakmak gerek. Kalemin uç kısmının gizlenebilmesi özelliği önemli çünkü kalemde darbeye en açık yer bu kısım ve yamulduğu takdirde sürekli uçları kırıyor ve haliyle kalemi bir daha kullanamıyorsunuz.


Kalemin tutma kısmı onikigen (12 kenarlı) prizma şeklinde ve tutumu kolaylaştırıyor. Çok ergonomik olmamasıyla birlikte çok da rahatsız etmiyor. Klips sağlam, bazı kalemlerde klips kısmını plastik yapıyorlar ve kolaylıkla kırılıyor. Tk 9717’de kolay kırılmayacağını söylemeliyim çünkü krom kaplı çelikten imal edilmiş. Kalemde klips kısmını çevirerek içerisindeki ucun yumuşaklığını hatırlamanız için bir kısım mevcut. Bu kısmı çok kullanmıyorum zaten iki çeşit uç kullanıyorum çizimlerde HB ( elim temas ettiğinde çizim dağılmasın diye) ya da 2B ( eliniz değdiğinde etrafa bulaşabiliyor). Kalem son olarak fazla kullanamayacağınız çok küçük bir silgi ve uç tıkanmalarında kullanabileceğiniz iğnesi bulunmakta. 

Uç Sertliğini Gösteren Kısım

İç aksanını göstermek isterdim fakat bu kısımı çıkartamıyorsunuz, yıllardır bozulmadı gerek olmayabilir içini açmaya. Fiyat olarak çeşitli internet siteleri ve kırtasiyelerde 12-18 tl arası değişiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder