25 Mayıs 2016 Çarşamba

ÇİVİ YAZISI

ÇİVİ YAZISI


Çivi Yazısı

Merhaba,

Tarihte bir çok kalem, mürekkep ve kağıt kullanıldı , medeniyetin gelişmesinde önemli rol alan bu kaynakların gelişimi çok uzun yıllar aldı. Günümüzde de kalemler yerini stiluslara (tablet kalemleri), defterler ekranlara, word dosyalarına bırakıyor. Ben ne kadar bu duruma alışamasamda dolmakalemle deftere yazı yazdığımda çağ dışı olduğunu düşünen insanlarda var. Sanırım bu onuda eski kafalı olmaya devam edeceğim. Kağıdın kokusunu, mürekkebin dağılışını hissetmeden yazılan yazıların duygusuzlaştırdığını düşünüyorum.


Yazı öncelikle taşların üzerine sert cisimlerle birtakım sembollerle başladı. Bir süre sonra taşlar gelişim göstererek tabletlere dönüştü. Kalem olarak nitelendirebileceğimiz çiviye benzer cisimler kullanılmaya başlanıldı. Bir kalem markası da buna ithafen çivi şeklinde tükenmez kalem imal etmiş. Daha önceden internette gördüğüm bu kalem hediye olarak bana ulaştı. Daha detaylı bilgisi olan varsa yorumlarda yazarsa sevinirim.


Kalem şekil olarak çok güzel fakat mürekkebi bitince tekrar kullanma şansınız olmuyor. Bu nedenle bir süre sonra sadece bir süs esyası görevi görüyor. Fikir benim hoşuma gitti, aynı fikir dolmakalem imalatında da kullanılabilir. Girişimcilere buradan duyurulur J Çivi yazısı hakkında yazdıklarımı çok araştırma yapmadan yazdım. Hata ettiysem affola, yorumlarda hatalarımı eleştirip düzeltmeme yardımcı olabilirsiniz.
Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder