16 Eylül 2016 Cuma

BAOER 507 DOLMA KALEM

BAOER 507 DOLMA KALEM

Baoer 507 Dolma Kalem



Merhaba bu yazımda Çin’den gelen diğer bir kalemi Baoer 507 Dolma kalemi tanıtmaya çalışacağım. Çok uzun zamandır kullanmadığım bir kalem olduğu için ileride karşılaştığım sorunları tekrar yazarak yazıyı güncelleyeceğim.

Baoer markasını daha önce denemiştim ve memnun kalmıştım, bu memnuniyetim AliExpress’ten alışveriş yapmamda etkili oldu. Kalem düşündüğüm kadar ağır değil, Jinhao X450’ye nazaran daha hafif bu yüzden daha ergonomik olduğunu düşünüyorum.  Tutma yeri sert plastik ve dikine çizgiler bulunuyor. Dikine çizgilerin olması elinizin kaymasını önlüyor, bu nedenle iyi düşünülmüş olduğunu düşünüyorum. Kalemin uç kısmındaki altın yerler şimdiden soyulmaya başlamış zamanla elinizin temasıyla buradaki altın renkli kaplamanın tamamen kalkacağını düşünüyorum.


Baoer 507 Dolma Kalemin Ucu

Baoer 507 dolma kalemin ucu İridyum point uç ve M (orta) kalınlığında yazıyor. Kalemi kullanmadan temizlerseniz herhangi bir başlangıç sorunu ile karşılaşmıyorsunuz. Baoer 507 dolma kalemi Mont Blanc Alfred Hithcock mürekkep ile kullandım, çok akıcı bir yazımı var. Yazım boyunca hiç atlama yapmadı. Gövdesine göre kısa bir ucu var, 1.7 cm uzunluğunda. Karşılaştırmanız için söylüyorum Jinhao X450’de 2.3 cm uç uzunluğu var. Pompa sistemi Jinhao X450 ile neredeyse birebir aynı sadece birinin pompa çevirme kısmında Jinhao diğerinde ise Baoer yazıyor.

Kalemin gövdesi bakır elementinden imal edilmiş, bu kaleme şıklık katmakla birlikte ileride sorun oluşturabilir. Sorun oluşturmasının sebebi bakır elementinin su ile temas ettikten sonra çabuk oksitlenmesi. Bakır oksitlenir ise yeşil renk alıyor, böyle bir şey gerçekleşirse bariz şekilde anlayabilirsiniz. Uzun kullanımda böyle bir sorunla karşılaşırsam buraya not düşerim. Siz böyle bir sorunla karşılaştıysanız yorumlarda yazarsanız sevinirim. Gövde de Japon harfleri ya da Çin harfleri yer alıyor ayrıca at figürü bulunmakta. Genel olarak görünüşünü seviyorum. Tavsiye edebileceğim bir kalem. Geçen yazımda değinmeyi unutmuşum aldığım Çin menşeli kalemlerin çoğunda kapakta bulunan klipsler çok kullanışsız, aşırı sertler. Çok zorlarsanız kırmanız muhtemel. Klipsleri defter kapaklarına tutturmak çok zor 1-2 sayfaya anca iliştirebilirsiniz.

Baoer 507 İç Aksan

Kalemi AliExpress’ten $5’a aldım yani 15 TL. Fiyat performans olarak çok iyi bir kalem. Bu arada bakır rengi sevmeyenler için aynı kalemin gümüş renkli olanı da mevcut, oksitlenmeye karşı o rengi tercih edilebilir.
Değerlendirme
Kategori: Başlangıç
Kalite: 8/10
Görünüm: 9/10
Yazma :  8/10
Ergonomi: 8/10
Fiyat Performans: 10/10

4 yorum:

  1. Jinhao kalemden arkadaşlarla aldık. 15 tane Lamy Safariye benzetmişler. Uç harika ne atlama ne de başka bir sıkıntı olmadı. Bu modeli de görmüştük. Keşke alsaydık dedirttiniz. Başka bir sefere Baoer 507 deneyeceğim. İnceleme için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taklit konusunda aşmışlar zaten ama kendilerine özgü kalem yapmaları daha güzel bence. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Merhaba, acaba uç kısmındaki altin kaplamanın soyulmasının yazı yazma açısından bir etkisi olur mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ucu genelde kaplamasiz ve top seklinde oldugu icin kaplamanin pek bir etkisi olmuyor

      Sil