3 Ekim 2016 Pazartesi

KOH-I NOR ORANGE KALİGRAFİ MÜREKKEBİ

KOH-I NOR ORANGE KALİGRAFİ MÜREKKEBİ

Koh-i Noor Turuncu Mürekkep

Merhaba bu yazımda Koh-i Noor markasının turuncu renkli kaligrafi mürekkebini tanıtmaya çalışacağım. Aslında bu yazımda daha çok kaligrafi mürekkepleri ile dolma kalemler arasındaki farkları aktarmaya çalışacağım.

Mürekkep Şişesi

Koh-i Noor markası Çekya eski adıyla Çek Cumhuriyeti menşeli bir marka. Bu marka aslında çok güzel kurşun kalemleriyle ünlü. Bende birkaç tanesi mevcut daha sonra bu kalemlerden de bahsetmeyi düşünüyorum. Koh-i Noor Hardmuth firması aslında Avusturya’nın Viyana şehrinde 1792 yılında kuruluyor. Hatta markanın kurucusu Josef Hardmuth kurşun kalemin mucidi olarak kabul ediliyor. Avrupa’daki büyük onca savaştan sonra nasıl Çekya’ya taşındığını bulamadım.
Koh-i Noor Orange (turuncu) kaligrafi mürekkebi çok kaliteli bir mürekkep ve sadece divit kalemlerle kullanılmalı. Çok hızlı kuruyan bir yapıya sahip ve suya son derecede dayanıklı. Gel gelelim kaligrafi mürekkeplerinin neden dolma kalemlerde kullanılmaması gerektiğine. Öncelikle kaligrafi mürekkeplerinde Arap zamkı bulunmakta, Arap zamkı mürekkebin şişede kurumayan mürekkebin divit ucunda buharlaşarak kurumasına neden oluyor. Dolma kalemde ise damakta hemen kuruyarak dolma kalemin damağına zarar veriyor. Yani kesinlikle kaligrafi mürekkeplerini dolma kalemlerde kullanmayın.


Koh-i Noor Mürekkep Su Testi

Son olarak dolma kalem mürekkeplerinin yapısından bahsedeyim, dolma kalem mürekkeplerinin %99 distile su geri kalan kısmı ise boya pigmenti. Mavi mürekkep üretmek için imalat ansiklopedisine baktım.  5 ile 6 gr. Metilen mavisi (4B – 6B), 1 litre suda eritilir ve filtre kağıdından süzülür diye tarif etmiş. Ben denemedim ama ileride denemeyi düşünüyorum.
Koh-i Noor Orange kaligrafi mürekkebini Güven Sanat kırtasiye’den 4 TL’ye satın aldım. Genel olarak kaligrafi mürekkepleri daha uygun fiyatlı olduğundan son dönemde genelde evde divit kullanmayı tercih ediyorum. Rengini beğendiyseniz size de tavsiye ederim.

 Değerlendirme:

Kategori: Günlük kullanım
Mürekkep Akıcılığı: 3/5
Suya Dayanıklılığı: 5/5
Renk Kalitesi: 4/5
Kuruma Süresi: 4/5
Fiyat/Performans: 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder